1. HABERLER

  2. SPOR

  3. Trabzon-Gaziantep maçında kural hatası iddiası!
Trabzon-Gaziantep maçında kural hatası iddiası!

Trabzon-Gaziantep maçında kural hatası iddiası!

Trabzonspor-Gaziantepspor maçının son dakikasında yaşanan bir pozisyon 'kural hatası' tartışmalarına yol açtı.

A+A-

Ev sahibi takımın atağında, rakip ceza alanına giren Cardozo'nun geriye doğru çektiği top, kayarak müdahalede bulunmak isteyen Arakoyo'nun eline çarptı.

Çarpmanın ardından, başta Cardozo olmak üzere Trabzonsporlu futbolcular, hakem Çağatay Şahan'a penaltı itirazında bulundu.
 

Bordo mavililer hakemin etrafını sarıp şiddetle itirazlarını sürdürürken, Trabzonspor kulübesinden yedek oyuncu Salih Dursun oyun alanına girdi. Salih, takım arkadaşlarıyla birlikte hakeme tepki gösterdi. Bütün bunlar yaşanırken top oyun alanını terk etmemiş ve hakem oyunu durdurmamıştı.

Cardozo'nun ceza sahasındaki çalımı sonrasında top Arakayo'nun eline çarptı.
 

YEDEK KULÜBESİNDEN BİRİNE SARI KART ÇIKTI

Gaziantepspor kalecisi Karcemarskas, Trabzonsporlu oyuncular hakemle konuşmalarını sürdürdüğü sırada kendi ceza alanı içinde ayağı ile stop ettiği topu yarı alanın ortasında bekleyen takım arkadaşına aktardı. Bu oyuncu da topu alıp ilerlemeye başladı. Bu esnada oyun durdu. Hakem Çağatay Şahan itiraz eden oyuncuları sakinleştirdi ve yanından uzaklaştırdı. Sonra Trabzonspor yedek kulübesinin önüne geldi ve kulübedeki kalabalığın arasından, kim olduğu net olarak anlaşılamayan birine sarı kart gösterdi. Hakem Şahan daha sonra oyun alanına döndü ve oyunu aut atışı ile başlattı.
 

Pozisyonu yorumlayan Merkez Hakem Kurulu eski başkanı Mustafa Çulcu, "Kural hatası var" dedi. Çulcu'nun değerlendirmesi şöyle: 

ÜÇÜNCÜ ŞAHIS SAHAYA GİRERSE HAKEM OYUNU DURDURUR

1-) Oyun alanına üçüncü şahısların ihlali olursa; yani antrenör, saha görevlisi, foto muhabiri vs. girdiği zaman hakem oyunu durdurur, üçüncü şahsı oyun alanının dışına çıkarır ve oyun durduğu sırada topun bulunduğu yerden hakem atışı ile oyunu başlatır.

2-) Hakem oyuncuların kendisine itirazlarından dolayı bir kart göstermek için oyunu durdurdu ise itirazı eden oyuncu veya oyunculara kartlarını gösterir, olayın olduğu yerden aleyhine endirekt atış ile oyunu başlatır.

3-) Eğer bir yedek oyuncu oyun alanına girip bir ihlal yaptı ise, o oyuncuya ihlalin şekline göre sarı veya kırmızı kartını gösterir, topun bulunduğu yerden endirekt atış ile oyunu başlatır.

Ancak hakem Çağatay Şahan yukarıda saydıklarımın hiçbirini yapmadı, aksine top oyun alanını terk etmediği halde duran oyunu aut atışı ile başlattı. Bu uygulama net bir kural hatasıdır.
 

"KURAL HATASI VAR AMA BU MAÇ TEKRAR EDİLMEZ"

Yapılan bu kural hatası maçın tekrarını gerektirecek bir kural hatası mıdır? 

Deneyimlerime, bilgi ve birikimime göre bu kural hatasından maç tekrarı olmaz. Trabzonspor veya Gaziantepspor kural hatası nedeniyle Türkiye Futbol Federasyonu'na gereken itirazını yapar. Federasyon da olayı inceler ve Merkez Hakem Kurulu'ndan gerekli görüşü aldıktan sonra maçla ilgili nihai kararını verir.

TRABZONSPOR KURAL HATASI İTİRAZINDA BULUNACAK

Trabzonspor Basın Sözcüsü Yakup Aslan, pozisyonla ilgili olarak, "Bütün hakem hocaları yorumcular kural hatası olduğunu söylüyor. Biz de itirazımızı yapacağız, inşallah maç tekrarlanacak" diye konuştu.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmayacaktır!